ΑΚΟΥΣΑΤΕ! ΑΚΟΥΣΑΤΕ!


Τα νέα μας:

ΣΑΒΒΑΤΟ, 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014

Το ιστολόγιο έχει ολοκληρώσει τον κύκλο λειτουργίας του και που κράτησε από το Σεπτέμβριο του 2013 ως τον Ιούνιο του 2014.
ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014....

Μια ακόμη σχολική χρονιά ξεκίνησε. Μα αυτή τη φορά δεν είμαστε μαζί. Μια άλλη δασκάλα, η αγαπητή κ. Βάσω, είναι η δασκάλα της τάξης σας. Κι εκείνη θα σας λέει τι και τι έχετε να διαβάσετε στο σπίτι. Από μένα πολλές ευχές σε όλους σας για ΚΑΛΗ ΠΡΟΟΔΟ!!!!!!!!

18 Ιαν 2014

Τα 18 συμπτώματα της Δυσλεξίας.

Δυσλεξία δεν είναι μόνο οι δυσκολίες που όλοι γνωρίζουμε σχετικά με την ανάγνωση και την ορθογραφία. Είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που κάνει αισθητή τη παρουσία της σε διάφορους τομείς στη ζωή του δυσλεξικού ατόμου. Πρόκειται για μια εγγενή διαφορετική ανατομία του εγκεφάλου που υπαγορεύει έναν άλλο, ξεχωριστό τρόπο σκέψης και απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Στο παρακάτω κείμενο (dyslexia think tank) αναφέρονται συγκεντρωμένα τα 18 κυριότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του δυσλεξικού παιδιού.

 Απο μετάφραση αυτά είναι:

Έξυπνο αλλά έχει προβλήματα με την ανάγνωση, τη γραφή, την ορθογραφία.
Συχνά μπερδεύει το δεξί με το αριστερό.
Ευφυές αλλά συχνά δεν τα πάει καλά στις εξετάσεις ή υποφέρει απο έντονο άγχος για τα τεστ.
Φαίνεται να ονειροπολεί όταν είναι στη τάξη ή σε μια συνάντηση.
Μαθαίνει καλύτερα βιωματικά παρά μέσα απο προφορικό ή γραπτό γλωσσικό υλικό.
Βλέπει τα γράμματα να κινούνται όταν διαβάζει ή γράφει.
Διαβάζει και ξαναδιαβάζει χωρίς να "πολυκαταλαβαίνει".
Έχει δυσκολίες στην ορθογραφία.
Δοκιμάζεται όταν χρειάζεται να βάλει τις σκέψεις του σε λέξεις.
Δυσκολίες στη γραφή ή αντιγραφή.
Έχει τη τάση να πιάνει το μολύβι διαφορετικά ή πιο σφιχτά.
Δυσανάγνωστος γραφικός  χαρακτήρας.
Έχει δυσκολίες στην αδρή ή λεπτή κινητικότητα.
Δυσκολεύεται να διαβάσει την ώρα σε αναλογικό ρολόι.
Έχει προβλήματα οργάνωσης χρόνου.
Έχει τη τάση να είναι αναβλητικός.
Είναι καλός στους μαθηματικούς υπολογισμούς αλλά στα προβλήματα με λέξεις δυσκολεύεται αρκετά.
Έχει τη τάση να είναι ακατάστατος ή υπερβολικά τακτικός.


Όταν κάποιος αναγνωρίζει στον εαυτό του ως ενήλικας ή στο παιδί και μαθητή του κάποια απο τα παραπάνω χαρακτηριστικά τότε κρίνεται σκόπιμο να διερευνήσει περισσότερο τη πιθανότητα ύπαρξης Δυσλεξίας. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να μάθει τον εαυτό του και να κατανοήσει τη πραγματικότητα που ζει καθώς και το περιβάλλον του να προσαρμόσει τις τακτικές του ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του παιδιού.

Βασικό ερωτηματολόγιο Δυσλεξίας Α' μέρος

Βασικό ερωτηματολόγιο Δυσλεξίας Β' μέρος

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΡΘΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ, κ. Άσπας Μητρακάκη

http://dyslexiaathome.blogspot.gr/2013/01/18.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου